Sylvesterloppet 2010

Med en grymt dålig känsla i kroppen ställde jag mig på startlinjen till årets Sylvesterlopp. Hade kört typ 1,5 kvalitetslöppass senaste månaden, så formen var väääääldigt långt borta. Hur som helst, hade tänkt att Sylvesterloppet skulle bli en liten tradition så det var bara att ge sig iväg.
Det blev väldigt trångt i starten då banan börjar med en tvär högersväng, lätt stressad började jag första två km i 4 mintempo, kände att kroppen nog inte skulle orka så mycket högre tempo.
Matade på resten av loppet och försökte öka lite sista 2 km, men det fanns inte så mycket kvar att öka med. Klockan stannade på 42,17, en tid som jag får vara nöjd med, hade mer känslan av 45-50 min i kroppen. Sub 40 får vänta till våren eller sommaren. Efter loppet var det bara att lubba hem och laga nyårsmaten.
Är ledig ytterligare 17 dagar, så jag hoppas kunna komma i gång riktigt bra med träning och få en bra start på marathonåret 2011!
En gyllene medalj förtjänades i år, lägg märke till min nya snygga mössa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0