löparmage...

Som småbarnsförälder blir det mycket bajsprat, så varför lite här också.
Morgonens långpass blev till en annorlunda upplevelse. Har tidigare upplevt lite ont i magen när jag sprungit, men i dag fick jag känningar redan efter någon kilometer  och sista två kilometrarna var en liten plåga. Undrar bara hur f-n jag ska klara av att springa 42 km när jag nästan skiter ner mig efter 20. En uppgift att lösa till september.
Annars har jag haft en bra träningsvecka, har dock väldig träningsverk i benen efter att kört tufft onsdag och torsdag. Löpning börjar lossna riktigt bra och idag låg jag i 5 min tempo med ganska låg snittpuls och i onsdags körde jag intervallstege med samma tempo som i höstas när jag var i kanonform, kanske kan bli ett roligt Gbg-varv 22 maj.
Visste att kossor har löpmage, men inte jag.
Kanske ska konsultera Rosa för tips om hur man får den att hålla lugn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0