Jaha, bara att köra på då då!

Följer upp min kassa höst/vinter med en liten förkylning, men nu var det en av det lättare slaget så det har ändå blivit 2,5 mils löpning och ett bodypumppass denna veckan, känns bra ändå. Har legat rätt högt i puls på mina löprundor men så har jag satsat på att hålla tempo mer än tänka på pulsen. Verkar vara poppis att summera sitt år och sätta mål för 2011 i de flesta löpbloggar så jag får väl göra det samma.
Mitt första riktiga år som löpare slutade i ett pers på halvmaran på 1,30.24 en tid jag är väldigt nöjd med, sprang även pers på milen med 42,27 (tiden har korrigerats sedan jag skrev förra inlägget). Den tiden är jag väl ok nöjd med även om jag tror jag har sub 40 i kroppen, eller hade i alla fall i höstats när jag kände mig på topp.
Mina mål för kommande säsong får därför bli följande:
10 km 38 min
Gbgvarvets seedingslopp (1/4 mara) 40 min.
GbgVarvet 85 min.
Berlinmarathon 3-3.15 h.
Kanske lite väl optimistiska tider men jag tror att jag klarar det om jag får träna på som jag har tänkt.
Har sett på skidskytte idag och är väldigt imponerad av Björn Ferry, att köra LCHF och ändå prestera på världsnivå, något att tänka på när alla tjatar om kolhydratladdning.
På tisdag börjar jobbet igen, skönt att få in lite rutiner igen, jag och frugan har kört bara på mys i en månad nu, inget fel med det men träningen blir lite lidande!!
Världens sötaste löpardotter kolhydratladdar i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0