Fullt ös, eller?

Har tränat riktigt bra sista två veckorna. förra fredagen blev det dessutom distansrekord då jag sprang 34,5 km. Det var segt men ändå inte för jobbigt. Lyckades dessutom ta det väldigt lugnt första milen vilket är ovanligt för mig.
En liten motgång kom i helgen då jag fick känningar i hälsenan/vaden när jag sprang och var därför tvungen att avbryta mitt planerade lång pass efter 13 km. Men nu känns det bättre och får försöka köra lite mer spinning denna veckan så att fötterna får vila fram till lördag.
Då är det nämligen dags för min andra hlavmara för året, Prinsens minne i Halmstad står på schemat. Blir nog mer ett tufft träningspass och min plan är att hittat ett tufft/skönt tempo första halvan och sedan ev köra på sista biten om en bra tid finns inom räckhåll. 1,35-1,40 känns väl rimligt, men om kroppen känns magisk satsar jag nog på att persa!!
Berlin närmare sig snabbt, men jag känner mig lite lugnare nu när jag fått igång träningen  och jag längtar redan efter att få spring 42 km genom Berlin, ska bli riktigt sköj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0