En tuff snabbdistans!

I går var det dax för min andra halvmara för året, vaknade på morgonen och var sjukt nervös. Onödigt det skulle ju bara vara ett träningslopp, springa tävling bara för att få erfarenhet och en genomkörare av kroppen.
Jaja, mantrat efter att jag hämtat nummerlappen blev, bara träning bara träning. Lyckades lugna ner mig och bestämde mig för att sätta mitt mål på 1,35-1,40. Det gick bra öppnade första 10 km på ca 44 min, sen efter ca 12-13km gick det tyngre och avlsutade nog i 5 min tempo. Lyckades dock lägga av en rökarspurt sista 200m och plocka ett par placeringar för skoj skull!
Tiden blev 1,34,53 helt ok. Trodde att banan skulle vara mer lättlöpt men många kurvor och små knixiga stigar slet på en asfaltråtta som mig. Annars ett mycket roligt lopp utan trängsel och bra arrangerat.
Mest nöjd är jag med att jag hade disiplin att inte stressa i början även om jag nog hade kunnat öppnat långsammare och kanske haft lite mer krafter på slutet. Fick ändå ett kvitto på att min träning har gett resultat och att jag är i bättre form än jag trodde...
Berlin kanske blir en angenäm upplevelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0