Hur ska detta gå?

Ja, då var man sjuk igen då, känns inte så långvarigt men ändå feber i kroppen och snuvig. Det har känts riktigt bra på träningen senaste veckorna och jag har fått några riktigt bra pass i kroppen. Hade önskat att kunna träna på ända fram till varvetveckan men men..
Körde på hårt över påsken när vi var uppe i Idre, och varje pass avslutades med 1 km backträning (!), detta beror på att pappsen bor lite backigt till. Totalt blev det ca 55km på fyra dagar, vilket är mycket för min del. Det kändes rejält i benen på sista långpasset, jag lade in fartökning efter 11,5 km och hade tänkt och hålla hela vägen hem, men herr mjölksyra kom på besök efter ca 5 km så det blev en mycket långsam avslutning på passet, snittade ändå 4:50 tempo vilket var bra då jag öppnade lugnt och avslutade ännu lugnare.
Nu blir det till att kurera sig och få tillbaka en bra känsla, så att jag kan få några bra pass i kroppen innan uppladdning inför varvet ska börja. Börja känna att 1.30 får bli tiden att slå, 1.25 börjar kännas lite tufft när min träning har varit som den har, men jag har inte gett upp riktigt än.
Lillskrotis och jag vid Klingforsen i Idre, sprang längs älven på mitt långpass. Sämre miljö kan man springa i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0