Sular på!

Har ett tag funderat på om jag trots min pronation skulle kunna springa i ett par racepjuks eller i alla fall ett par som är mera race än dom klumpedunsar jag springer i nu.
Då passade det ju jätte bra att en ortoped var på gymet i dag och sålde inlägg som han gör efter en avgjutning. Efter lite prat och analys av mitt löpsteg så slog jag till, på med gips på fötterna och beställningen var klar. 1300 kronor fattigare men förhoppningsvis kan jag utveckla min löpning ytterligare. Nu gäller det bara att hitta ett par snabba skor som dessutom är snygga, hmmm kan bli roligt men dyrt ;-)
Senaste veckans träning har väl gått sådär, var väldigt sliten i kroppen på fredagens långpass, så jag vilade hela helgen och dessutom måndag och tisdag (oopps). Största anledningen är nog att det varit väldigt mycket på jobbet har inte riktigt haft energi att fokusera på träningen och framförallt har återhämtningen inte varit den bästa. Idag var jag ialla fall tillbka på banan intervallpyramid avklarades på löpbandet i morse och i eftermiddag var det Bodypump, skönt att kunna köra på igen, löpningen kändes lite seg men på pumpen var jag riktigt stark. Hoppas att jag tar mig ut på lite löpning i helgen trots det isande vädret. Nu ska jag leta upp lite skor så jag har något att skriva på min önskelista till tomten!
mmm, orange me like!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0